Türk Sinemasının Erotik Filmi Fury Hakkında Çok Az Kişinin Bildiği Tuhaf Detaylar
Türk Sineması bugüne kadar ürettiği eserlerle saygı duruşu hak eden bir kesimdir. Ancak bir zamanlar sanattan ve kaliteden uzak sinemalar zorunlu olarak bu bölüme dahil edilirdi. Peki neden böyle olması gerekiyordu ve işler nasıl gelişti? Bakalım…
70’lerde moda olan erotik sinema hakkında aslında pek çok bilinmeyen var. Örneğin şubenin bu sinemalara yönelmesi fanteziden değil zorunluluktandır. Ülkedeki ekonomik kriz, yavaş yavaş meskenlere giren televizyonlar bu işin sadece küçük bir modülü.
Yabancı sinemalara göre daha yüksek oranda toplanan eğlence vergisi, sinema sektörünü yerli sinemalara yönlendiriyor. Özellikle sabit fiyatlı belediye sinemalarında yabancı sinemalar maliyet nedeniyle gerektiği gibi gösterilmiyor.
Ülkenin gergin atmosferi de eklenince kimsenin sinemaya gitme zevki kalmıyor. Katliamlara yön verenler bu iş için bir tahlil düşünmeye başlıyorlar. O dönemde İtalya’da başlayan komik-erotik film telaşını Türkiye’ye uyarlama fikri doğar.
Türkiye’de bu akımı başlatan ilk sinema İtalyan uyarlaması “Beş Tavuk Bir Horoz”dur. Filmin oyuncu kadrosunda Münir Özkul, Zeki Alasya, Nebahat Çehre ve Seyyal Taner gibi tanınmış isimler yer alıyor.
Heteroseksüel porno filmleri sansür kuruluna sokmak elbette o kadar kolay değil. Filmciler yerine asker ve polis olunca, gerçek sinemacılar çok kurnaz fikirlerle bu sinemalardan geçmeyi başarırlar.
Yapımcılar önce senaryoyu, ardından başka bir kısa filmi gönderirler. İş meclisten geçtikten sonra salonda normal bir sinema oynatılıyor ve ortada 15-20 saniyelik Alman ve İsveç porno filmleri gösteriliyor ve hızla olağan sinemaya geçiş yapılıyor. Olası bir polis baskını için alınan önlem bu.
Bu kısa sahnelerle oluşturulan sözde “blok seks” uzun zaman alıyor ama kesim “Beş tavuk ve bir horoz” gibi kendi filmlerini üretmeye devam ediyor.
Komedinin, klişenin ve kolay senaryonun eksik olmadığı bu sinemaların başrol oyuncusu ise Aydemir Akbaş. Çünkü hem komik hem de sıradan olan sıradan bir adamı temsil ediyor.
Nitekim Yeşilçam erotik sinemalarında çoğunlukla uysal ve sıradan erkek kahramanın kendisinden sınıfça daha üstün olan hoş kadınlarla birlikte olması burjuvaziye bir tepkidir.
Yani sinemaların konusu temelde zayıfın güçlüden intikam almasıdır ama bu sinemalar bunu mizahi bir yorumla ele alır.
Yeşilçam erotik sinemaları ile ilgili şu an akıllarda kalan tek şey sinemalara konulan komik isimler. Nereye baksan yaratıcı ama şimdi bu isimleri koyamazsın, sinemalarda bu tür filmlerin gösterildiğini de göremezsin.