Google “Alışveriş” Hizmetinde Öne Çıkmanın İpuçları
E-ticaret ağındaki firmalar Google’ın ‘Alışveriş’ hizmetinde daha üst sıralarda yer almanın yollarını ararken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan bu avantajı elde etmek için yapılması gerekenleri sıraladı. Başlık optimizasyonundan reklam kampanyaları oluşturmaya kadar 7 başlık altında konuyu ele alan Kaplan, sürdürülebilir bir e-ticaret ağı oluşturmak isteyen firmaların bu adımları dikkate alması gerektiğinin altını çizdi.
Tüm dünyada en çok ziyaret edilen web sitesi olan Google, ‘Alışveriş’ hizmeti ile firmaların müşterileriyle hızlı ve kolay bir şekilde buluşmasını sağlıyor. Ürünlerin Google Alışveriş reklamları aracılığıyla doğrudan kullanıcılara ulaşması satış oranlarını artırmaktadır. E-ticaret ağındaki firmalar bu avantajdan faydalanmak için sitedeki aramalarda daha üst sıralarda yer almanın yollarını aramaktadır. Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplaniçinde Google Alışveriş sonuçlarını optimize etmenin 7 yolunu açıkladı.
Google Alışveriş’te üst sıralarda yer almanın ilk yolu olarak “ Merchant Center hesabı açma ve temel ayarları yapmabunu söyleyerek” Yasin Kaplan, “Öncelikle Google ile bir hesap açılmalı ve bu hesapta temel ayarlar yapılmalıdır. Ürünler, bu temel ayarlarda belirtilen politikalara uygun olarak eklenmelidir. Bunun dışında web sitenizi doğrulamanız yani bu domainin size ait olduğunu kanıtlamanız önemli olacaktır.
Kaplandiğer konularda da şu bilgileri sıraladı:
Ürün feed bilgilerini Google politikalarına göre ekleme
Google’daki çalışmaların standartları olmalıdır. Bu standartlarda özellikle eser başlığı yazılmalıdır. Eserin görselinin linki, esere ait açılan sayfanın linki, eserin fiyatı gibi temel bahisler Google tarafından talep edilen veriler arasındadır. Bu verilerin Google Shopping’e yansıması ile görünürlüğünüz artmaya başlayacaktır.
Ürün başlıklarını optimize etme
Ürün başlıklarını optimize ederken göz önünde bulundurulması gereken en önemli şey, kullanıcıların Google’da aradığı anahtar kelimelerdir. Bunun için anahtar kelime analizi yapmak gerekir. Diğer bir deyişle, kullanıcıların eserleri arama şekline göre, aranma hacmi en yüksek olan anahtar kelimeler eserlerin başlıklarında ve açıklamalarında yer almalıdır.
Ürün resimlerini optimize edin ve test edin
Ürün resimlerinin Google sonuçlarında nasıl göründüğü çok değerlidir. Kullanıcıların bu görsellerden etkilenmesi ve sonuçlara tıklaması bekleniyor. Bu nedenle çalışmamıza eklediğimiz görselin hem çözünürlüğü hem de çalışmayı anlatmasına dikkat etmemiz gerekmektedir. Görüntünün varyasyonlarını bire bir test edebilen bir süreci yönetiyor olmalıyız.
Reklam kampanyaları oluşturma ve kümeleme
Google reklamları ile standart alışveriş veya maksimum performans dediğimiz kampanya türlerini açabilir ve bu kampanyaları reklam setlerine göre ayırabiliriz. Bu setlere özel teklifler de verebiliriz. Yani reklam tekliflerimizi bu kümelere verebilir ve performanslarını arttırabiliriz. Bu sayede kar getirmeyen, yüksek harcama yapan ve getirisi olmayan işleri hariç tutabilir veya olumsuz diyebiliriz.
Feed’de GTIN / MPN bilgilerinin yansıtılması:Bu özelliği kullanarak çalışmalarınız için oluşturduğunuz barkodun feed’de yer almasını sağlayabilirsiniz. Bu, Google’ın benzer barkodlara sahip benzer ürünleri sizinkilerle karşılaştırmasına ve ürünlerinizi hem ücretsiz sonuçlarda hem de reklam sonuçlarında daha iyi optimize etmesine ve görüntülemesine olanak tanır. Bu kodların merkezdeki mükemmel yansıması da eserleri taklit eserlerden ayırmaktadır.
Promosyonların ve fiyat bilgilerinin doğru yansıtılması
Ürün feed’ine eklediğimiz fiyatların web sitemizdeki çalışmalarla eşleşmesi büyük değer taşımaktadır. Bir eserde indirim varsa siteye yansıtılmalıdır. Çünkü indirim yansıtıldığında Google Alışveriş’te sıfır fiyatın üzeri çizilir ve yerine indirimli fiyat yazılır. Bu da kullanıcının eseri görme ve satın alma olasılığını artırır.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı